خانه دیابت بهار

  • نویسنده : admin
  • بازدید : [] مشاهده
  • دسته بندی : دسته: پزشکی

علاوه بر خوردن هر نوع وعده غذایی از ساده و بدون نمک و ادویه گرفته تا تند و خوش و آب و رنگ، افزودن ادویه جات به خوراکی های زمستانی نیز خواص فوق العاده ای را برای دیابت بهارتی به همراه دارد.ادویه جات توانایی منحصر به فردی در طعم دار کردن و افزودن ارزش تغذیه ای(و حتی ایجاد حس گرما و آرامش) به هر نوع غذایی را بدون افزودن کالری و نمک دارند.

Five-spices-you-need-to-put-in-your-daily-diet پنج ادویه ای که باید در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید

 

۱ – فلفل قرمز

این ادویه در طعم دار کردن و افزایش دیابت بهارت غذا نقش مهمی را ایفا می کند. ترکیب موجود در فلفل قرمز،کپسایسین،در کاهش فشار خون تاثیر گذار است و حتی می تواند درد ناشی از آرتروز را نیز تسکین بدهد. برخی تحقیقات به عمل آمده حاکی از این است که فلفل قرمز به کاهش وزن کمک می کند. می توان با افزودن فلفل قرمز به آب گرم همراه با لیمو ترش، زنجبیل و عسل یک معجون زمستانی فوق العاده و مقوی درست کرد. همچنین می توان این ادویه را همواره به سبزیجات زمستانی، تخم مرغ، مرغ یا ماهی برای طعم دار کردن آن ها اضافه کرد.

 

۲ – دارچین

به دلیل این که می توان دارچین را با روش های مختلفی استفاده کرد و همچنین با توجه به طبع گرم و خواص زیادی که این ادویه برای دیابت بهارتی دارد،  مصرف آن همواره توصیه می شود. طعم و بوی دارچین ناشی از ترکیب موجود در آن یعنی سینامالدهید می باشد. در طب سنتی چینی عقیده بر این بوده است که این ترکیب دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ می باشد. به علاوه دارچین در جایگاه یک آنتی اکسیدان با التهاب مبارزه می کند. می توان در عوض شکر با استفاده از این ادویه ی خوش طعم ، قهوه، اسموتی های زمستانی،حریره جو دو سر،سبزیجات ریشه ای، کبابی و سوپ را شیرین کرد.

 

۳ – هل

در برخی مناطق این ادویه را ملکه ی ادویه جات می نامند. طعم هل ترکیبی از شیرین و تند بوده و طبع گرم آن  برای درست کردن یک ماسک صورت زمستانی و ایده آل به خوبی با دارچین جور در می آید.علاوه بر خواص ضد التهابی هل که آن را از زردینه ها می گیرد، این ادویه حاوی ترکیبی به نام اوکالیپتول است که نقش ضد عفونی کننده داشته و با باکتری هایی مبارزه می کند که باعث تنگی نفس می شوند.

 

۴ – زنجبیل

Ginger پنج ادویه ای که باید در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید

زنجبیل در طولانی مدت به دلیل فوایدی مانند بهبود عملکرد دستگاه گوارش ، رفع حالت تهوع و برطرف کننده ی  زکام شناخته شده است. افراد بسیاری از زنجبیل به مقدار کم در رژیم غذایی روزانه ی خود بهره می برند. خوردن سوپ کدو گردویی با هویج و زنجبیل در روزهای سرد زمستانی ایده ای فوق العاده است اما افزودن مقداری زنجبیل به یک فنجان چای گرم در صبح نیز می تواند فواید زیادی برای دیابت بهارتی شما داشته باشد.

 

۵ – زردچوبه

این ادویه ی زرد رنگ حاوی کورکومین بوده که بر اساس برخی تحقیقات صورت گرفته یک آنتی اکسیدان قوی است و به عنوان دارویی برای مبارزه با التهاب  موجود در بدن شناخته می شود.

مقاله مرتبط » تفاوت میان زردچوبه و کورکومین در چیست؟

خواص زردچوبه برای دیابت بهارتی در طب سنتی اثبات شده باشند یا خیر، کمتر کسی است که تمایلی به یک نوشیدنی گرم و خوش طعم در روزهای سرد زمستانی نداشته باشد.می توان شیر زردچوبه را جایگزین قهوه ی عصرانه کرد. و یا همچنین می توان با اضافه کردن زردچوبه به غذاها در نحوه ی پخت آن ها تغییراتی ایجاد کرد. در صورتی که زردچوبه ی هندی دارید نگران زرد شدن صورت خودتان نباشید و با خیال راحت آن را به غذای خود اضافه کنید.

redball پنج ادویه ای که باید در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید ترجمه و بازنویسی شده توسط مجله پزشکی دیابت بهار

blueball پنج ادویه ای که باید در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید ترجمه و گردآوری شده از : وبسایت های TODAY و MSN